Jdi na obsah Jdi na menu
 


I po zdravém jídle se tloustne

Lidé vědí, co to znamená jíst zdravě. Vědí, že by měli navýšit přísun zeleniny, že by jejich jídelníček měl tvořit ovoce, celozrnné výrobky, lidé ví, že nesmí jíst tučné, sladké, ale přesto se jim nedaří ani po dlouhé době udělat něco s ručičkou váhy. A tak se dostáváme k nejčatsější otázce: "Jím zdravě a stejně nehubnu. Kde může být chyba?"

400_f_3453983_giagzasyuv1gm9oume2ghng3qioh4r_pxp.jpg


 
Chyba je mnohdy tam, kde bychom ji nejméně čekali. Nedochází nám, že i se zdravou stravou existují jisté limity a že je nutné kontrolovat velikost svých porcí. Polopaticky - hlídat kalorie.

 
Stejně tak, jako hlídáme, kolik sníme čokolády nebo zmrzliny, musíme hlídat množství i těch zdravých potravin. Spousta z nich je velmi prospěšná našemu zdraví, všechny zdravé potraviny obsahují vitamíny, minerály, spousta z nich má hodně vlákniny, ale dost z nich má také dost kalorií a v tomto případě tělo nerozlišuje, odkud dané kalorie pocházejí. Využije pouze to, co zvládne metabolismus spálit, všechno ostatní navíc si ukládá do zásob - tukových.

 
Budete-li si dávat na talíř věci typu avokádo, quinoa, celozrnné pečivo, bio ovoce, řecký jogurt, oříšky, je nutné si uvědomit, že všechny tyhle a jim podobné věci nejsou nekalorické potraviny.

 
A proto je nutné, i u zdravých potravin, hlídat, kolik toho sníme.

 
 
  • za den bychom měli sníst maximálně 2-3 kusy ovoce
  • celozrnné pečivo by mělo být v jídelníčku denně zastoupeno 1-2 kusy
  • tak jako na posezení nesníte 1 kg pomerančů, je nesmysl ke snídani vypít 1 litr pomerančového džusu
  • brokolice, květák, hřiby - to vše je velmi zdravé, pokud je však neobalíte do strouhanky a nesmážíte v tunách oleje
  • oříšky bychom měli jíst jako doplněk k jídlu o pár kouscích, sypat si do dlaně ze sáčku a následně házet do pusy je špatný krok
  • vodní meloun sice obsahuje 90% vody, ale ve 100 g je 8 g cukru (2 kostky cukru)

400_f_6165013_zal1rk0rk5twgm1dojgl7t8r0lqfg8lg_pxp.jpgDržte se pravidla, že ke každému jídlu dáte hodně zeleniny, kousek ovoce, trochu zdravých tuků a bílkovin, v poměru S 50%, B 20% a T 30%. A ještě jednou - nezapomínejte na zeleninu

 
 

 


Archiv

Kalendář
<< srpen / 2019 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 59011
Měsíc: 456
Den: 13